Dag van de Wetenschap 2020

Tijdens de Dag van de Wetenschap geven we een voorproefje van onze virtuele koolstofcyclus. Hierin zie je de weg die koolstof aflegt op onze aarde via de lucht, planten, de bodem en onze oceanen. Deze beleving werd volledig ontworpen en getekend in Virtual Reality en kan ervaren worden in je eigen VR-bril of cardboard of […]

Openluchtexpo in XR: droom of realiteit?

Tijdens het vooronderzoek van Cohack Reality 2: XR as a design tool (januari / juni 2020) werden verschillende pistes onderzocht over hoe we dit medium kunnen aanwenden binnen een ontwerp. Uiteindelijk kwam het thema permacultuur vaak opnieuw bovendrijven. Reden hiervoor is omdat de campus van St-Lucas gedeeltelijk verhuisd naar het kasteeldomein Ter Beken, waar een […]

VR puppetry

“Puppetry” of poppenkast is nog steeds een populaire theatervorm die aanslaat bij kinderen. Bumba is hier een goed voorbeeld van. We onderzoeken als het mogelijk is om karakteranimatie te doen in VR. Welke tools bestaan er om personages te animeren in VR? En in welke mate wordt VR reeds gebruikt binnen film- en animatieprojecten? Virtual […]

VR-beeldhouwen en materialiseren

Er is een breed scala aan VR-tools om te painten, modellen en sculpten: Quill, GravitySketch, Medium, …  Deze innovatieve tools worden enthousiast opgepikt door beeldhouwers, concept artists en monumentale vormgevers die getuigen dat hun creatieve mogelijkheden aanzienlijk zijn uitgebreid. Deze aanpak blijkt ook kostenbesparend te zijn binnen bijvoorbeeld de preproductie van films. Maar desondanks de […]

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven