Blog

Openluchtexpo in XR: droom of realiteit?

Tijdens het vooronderzoek van Cohack Reality 2: XR as a design tool (januari / juni 2020) werden verschillende pistes onderzocht over hoe we dit medium kunnen aanwenden binnen een ontwerp. Uiteindelijk kwam het thema permacultuur vaak opnieuw bovendrijven. Reden hiervoor is omdat de campus van St-Lucas gedeeltelijk verhuisd naar het kasteeldomein Ter Beken, waar een […]

VR puppetry

Puppetry is still a popular form of theatre that appeals to children. Bumba is a good example of this. We investigate if it is possible to do character animation in VR. What tools exist to animate characters in VR? And to what extent is VR already used in film and animation projects? Virtual filmproduction Director […]

Permaculture Design in XR

Permacultuur is een wetenschap voor het ontwerpen van de menselijke leefomgeving op een manier die ecologisch duurzaam en economisch stabiel is. Complexe ecosystemen in de natuur dienen hierbij als voorbeeld. Het doel van een permacultuur kan meerledig zijn: voedselvoorziening verbeteren van de waterhuishouding productie van brandstof, bouwmateriaal het herstellen van door de mens beschadigde landschappen het […]

VR puppetry

“Puppetry” of poppenkast is nog steeds een populaire theatervorm die aanslaat bij kinderen. Bumba is hier een goed voorbeeld van. We onderzoeken als het mogelijk is om karakteranimatie te doen in VR. Welke tools bestaan er om personages te animeren in VR? En in welke mate wordt VR reeds gebruikt binnen film- en animatieprojecten? Virtual […]

Biofeedback & hersenactiviteit binnen VR

Technologieën zoals elektro-encefalografie (EEG) en Galvanic Skin Response (GSR) bieden een blik op onze biologische signalen zoals aandacht, afleiding, stress & cognitieve belasting. We onderzoeken hoe deze signalen verbonden kunnen worden met vernieuwende interactieve media. Bestaande toepassingen Wie last heeft van stress kan tegenwoordig een app gebruiken om hier anders mee om te gaan. Deze […]

VR-beeldhouwen en materialiseren

Er is een breed scala aan VR-tools om te painten, modellen en sculpten: Quill, GravitySketch, Medium, …  Deze innovatieve tools worden enthousiast opgepikt door beeldhouwers, concept artists en monumentale vormgevers die getuigen dat hun creatieve mogelijkheden aanzienlijk zijn uitgebreid. Deze aanpak blijkt ook kostenbesparend te zijn binnen bijvoorbeeld de preproductie van films. Maar desondanks de […]

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven